آگــــره بــید و طلور

آگــــره بــید و طلور
 
آگره بید و طلور.ایل بزرگ پیرانی دهلران و آبدانان
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 21937
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1



 تماس با ما

ریشه اصلی و در واقع جد اصلی این طایفه  گفته شده از آذرباییجان غربی به این سمت آمده است

      بااطلاعات محدودی که از بزرگان ایل به دست آوردم سعی کردم که تک تک بزرگان و در واقع ریشه به ریشه ای افراد را نام ببریم.در پست های بعدی سعی خواهم کرد تک تک فرزندان را نیز نام ببرم

نام تمام کسانی میبرم به صورت پدر فرزندی و از سمت راست به سمت چبپ هست

 شیره_محمود _پبرزاد_عالی _-جمشید_ولـــی

ولــی خود دارای3فرزند با نام های چراغ عــلی ــــرحمــت علــی __میرشکارمیباشد

چراغ علی خود دارای 1فرزند به نام دولــــت شاه

رحمــت علی خود داری 1 فرزند به نام کــاکــا

میرشکار خود دارای 1 فرزند بنام میرزا

دولـــت شــاه دارای5 فرزند میباشد 1) نور خــدا: یکی از فرزندان دولت شاه میباشدکه خود دارای 2 فرزند میباشد

1)مجید:عبدل ــ خداداد ــ  علی داد ــ علی مراد با نام خانوادگی دولتیاری        2) علی:جمعه ــپنج شنبه ــچهار شنبه با نام خانوادگی شیرکول

2)نوره: یکیدیگر از فرندان دولت شاه میباشد که دارای   3 فرزند بوده است

1)عبد شاه:عبدولی ــ نادعلی با نام خانوادگی پورمند

2)آمحمد:محمد یار ــدولتیار ــشهسوار با نام خانوادگی پورمند

3)شامحمد:خانه،یارمحمد،حاجی مراد با نام خانوادگی نورمحمدی

3)محمد:علی محمد نورمحمدی،   احمد پورمند، مرحوم چراغ پورمند،میکائیل نورمحمدی ،سبز علی نورمحمدی

3)یاره :  که دارای 3 فرزند میباشد و فرزند دولت شاه میباشد

1)کریم:بدون فرزند

2)حسین:1)منصور2)خانه با نام خانوادگی دولتیاری

3)حسن:1)اصغر 2)علی اکبر با نام خانوادگی دولتیاری

4)مامه: یکی دیگر از فرزندان دولت شاه میباشد که دارای 2 فرزند میباشد

1)عبد شاه:1)رسول 2)منصور 3)ناصر با نام خانوادگی آذرپیرا

2)گل محمد:1)رحمان 2)شیرخان 3)جمعه 4)موسی 5)ابراهیم با نام خانوادگی آذرپیرا

5)قمی:خود دارای 5 فرزند میباشد که یکی از فرزندان دولت شاه میباشد

1)خسرو:1)علی عباس 2)علی اکبر 3)تیمور با نام خانوادگی اروانه

2)رستم:1)حیدر 2)نورمحمد 3)شیرخان 4)علی شیر 5)محمد خان با نام خانوادگی ار.وانه

3)سهراب:1)موسی خان2)جعفر 3)محسن با نام خانوادگی اروانه

4)مهراب:1)یوسف2)اسد3)مظهفر4)علی عسکر5)حسین6)علی حسن با نام خانوادگی چراغی

5)مراد بیگ:1)دراب 2)دلاور3)همه مراد4)محسن 5)صادق6)جواد با نام خانوادگی اروانه

کــآکــآ خود داری 3 فرزند بوده است که به تیره کاکا معروف هستن

1)عین علی:1)حسین علی2)علی مردان3)نورعلی4)محمد5)جهان شاه) 6)جهان گیر 7)جهان میر8)جواد9)شیرولی با نام خانوادگی کاکایی

2)میر ولی:تراب،ابراهیم،مهدی،محمدخان،سهراب با نام خانوادگی کاکایی

3)اله:شنبه،علی،علی اکبر،امیر،حسین با نام خانوادگی آبسالان

تیره میرزا دارای دو فرزند که تنها یکی از انها صاحب فرزند شده است بنام علی:

علی دارای 5 فرزند بنام:1)شاه حسین 2)کریم 3)عادل 4)مراد 5)تیپه

1)شاه حسین دارای 9 فرزند:1)مرحوم محمود2)فتح الله 3)عبدالله 4)یدالله 5)مسعود 6)هادی 7)مهدی 8)صادق 9)سعید با نام خانوادگی میرزایی

2)کریم دارای 7 فرزند:1)جمشید 2)بهرام 3)رضا 4)نادر 5)غلام 6)مرحوم شهید ناصر 7)حمید با نام خانوادگی پیرانی

3)عادل دارای 6 فرزند می باشد:1)میرشکار 2)فرج الله 3)ماشالله 4)فریدون 5)حمید 6)مرحوم قدرت با نام خانوادگی میرزایی

4)مراد دارای 5 فرزند میب اشد:1)سرتیپ 2)لطیف 3)مرحوم شهید بنیان 4)مرحوم ابراهیم  با نام خانوادگی میرزایی5)حیدر

5)تیپه دارای 5 فرزند می باشد:1)صیهود 2)حجت 3)یحیی 4)رحمان 5)رحیم

و بزرگان دیگر ایل پیرانی که دلشان برای این خاک  مقدس میتپد مهم نیس الان کجا هستند و یا اینکه در چه سرزمینی باشند خواه میخواهد در این خاک باشند یا زیر خاک نام آنها برای تک تک ما عزیز و محترم است و ما باید نام آنها را زنده نگه داریم

 در پست های بعد ی سعی میکنم نام شیر زنان این ایل بزرگ و غیور رو برای تمام کاربرانی که به این وب سر ی میزنند بیارم



 

                                                                     

                                                                                    

 
   
   


نظرات شما عزیزان:

رضا پیرانی
ساعت2:26---24 تير 1399
سلام به همه ی برادران خودم من رضا پیرانی هستم فرزند مراد ونوه مرحوم مشهدی شاهپور پیرانی فرزند مرحوم مهرعلی اصالتا اهل روستای جمالو از توابع شهر کرد عزیزان اگر اطلاعاتی در این مورد دارید دریغ نفرمایید وبا این شماره تماس بگیرید ۰۹۱۳۸۱۸۸۷۱۱
ممنونم از لطفتون وزنده باد طایفه بزرگ پیرانی
پاسخ: درود بر شما


حسین
ساعت15:40---16 مرداد 1398
با سلام خدمت برادران و خواهران عزیزم به نقل از مرحوم پدرم که قریب یک قرن عمر نمودن عرض میکنم چنانچه ایرادی داشت به بزرگواری خود ببخشید پدر بزرگوار بر اساس نقل قولی از کدخدا مهدی خان پیرانی اینچنین بیان داشتن که کودکی به اسم شاهرخ از مادر جدا و گم میشود کودک توسط شخصی به نام کِله سهرمیری پیدا و تا سنین نوجوانی نزد ایشان بزرگ میشوند که در این سن توسط درویش دورگردی شناسایی و پدر مادر اصلی ان مشخص میشود زمانی که کم کم به سن بلوغ و وقت ازدواج میرسد با دختری از دختران کِله ازدواج و ارثیه ایی که به نقل نصف کل دارایی کِله میباشد برخوردار میشود از ان دختر صاحب ۵یا ۷پسر میشود که اخرین پسر پنجه نام داشته که بعلت سفیدی زیاد و خوشگلی به قول معروف به پنبه معروف میشوند پنبه فرزندانی داشته و از چند نسل قبل اگر نام ببریم ملکجان پدر ا(اسمائیل و محمد و باقر و شاهمحمد) اسمائیل علیجان)وعلیجان(اله،وله،اسمائیل )الهعلیخان،چراغ،علی میرزا)علیمیرزاحسن،حسین)حسنمحم د)حسینآرشام)بنده این را به یاد دارم حالا چنانچه عزیزانی از ایل بزرگ پیرانی اطلاعاتی دارن و نحوه نسبیت ملکجان با مابقعی اجداد را میدانند و یا اطلاعاتی دارند را بیان تا مانیز استفاده کنیم ممنون میشویم بنده ورثه خانوادگی شخص خودم را عنوان نمودم باعث ناراحتی کسی شده یا میشود پوزش میطلبم

حاتم نعمتی ساکن خربزان و اندیمشک
ساعت9:25---29 تير 1398
حاتم نعمتی ساکن خربزان و اندیمشک

من نوه حاتم نعمتی و اشه ابراهیمی هستم که در خربزان بودند.

جٔد ما از سمت حاتم نعمتی، پیرزاد است

از سمت اشه ابراهیمی، سلطان حسین است

آیا کسی‌ شجره نامه ایل پیرانی ساکن خربزان را دارد؟؟؟


حاتم نعمتى پسر مومه ساكن خربزان و انديمشك
ساعت9:12---29 تير 1398
درود بر شما عزيزان

خواستم بپرسم آيا كسى شجره نامه ايل پيرانى كه به خربزان كوچ كردند را دارد؟؟؟
جد من از مادرى پيرزاد و از پدرى سلطان حسين است

پاسخ:نه متاسفانه در دسترس نیست


فردین مومنی
ساعت23:35---9 ارديبهشت 1397
باسلام خدمت پسرعموی عزیزم علی اقا...طایفه بزرگ پیرانی در ابدانان.زرین اباد.ملکشاهی.سیستان.لردگان بختیاری.اصفهان.گیلان.وخانقین وکلار عراق ودیار بکر ترکیه معروف به نقش بندیه وجود دارند...من اطلاعات کاملی از زبان بزرگان بصورت نوشته دارم در صورت لازم در خدمتتون هستم...کتاب تاریخ پشت کوه نوشته اقای مرادی وکتاب اقای مرحوم رستم رفعتی هم میتواند کمک منبع خوبی برای شما باشد

فردین مومنی
ساعت23:32---9 ارديبهشت 1397
باسلام خدمت پسرعموی عزیزم علی اقا...طایفه بزرگ پیرانی در ابدانان.زرین اباد.ملکشاهی.سیستان.لردگان بختیاری.اصفهان.گیلان.وخانقین وکلار عراق ودیار بکر ترکیه معروف به نقش بندیه وجود دارند...من اطلاعات کاملی از زبان بزرگان بصورت نوشته دارم در صورت لازم در خدمتتون هستم...کتاب تاریخ پشت کوه نوشته اقای مرادی وکتاب اقای مرحوم رستم رفعتی هم میتواند کمک منبع خوبی برای شما باشد

کوچکی از پیرانی های بزرگ
ساعت15:11---11 بهمن 1396
با سلام خدمت تمامی عزیزان، بنده اتفاقی با این وبلاگ آشنا شدم و از این همه پراکندگی پیرانی های عزیزمان بسیار متعجب شدم و خیلی دوس دارم که همه این عزیزان رو ملاقات کنم، برای همین منظور بنده یک گروه تلگرامی تشکیل دادم برای آشنایی بیشتر با شما عزیزان آدرس گروه: http://t.me/joinchat/CQ4nkbtA_SIoHSQFiJfGA اسم گروه هم هست پیرانی ها، بسیار بنده و دیگر پیرانی های را خوشحال خواهید کرد با حضور خود. با سپاس از مدیر این وبلاگ
پاسخ:سپاس از بازدیدتون


مهری
ساعت23:23---23 آذر 1396
سلام نیشابور علی اکپر پیرانی پدر بزرگ مرحومم بود که خان نیشابور بود

علی پیرانی
ساعت23:28---23 آبان 1396
سلام برادر اجمندم لطفا بااین شماره تماس بگیرید۰۹۱۶۲۹۸۵۹۰۰

من پیرانی ام
ساعت18:53---21 شهريور 1396
Piranicityکانال رسمی
هدف ازتشکیل این کانال آشنایی هرچه تمام اعضای این ایل بزرگ در امروز ،معرفی شخصیت های برتر علمی ،فرهنگی وسیاسی و ثبات روابط و شناساندن نسل های آینده ی این ایل به همدیگراست،مارا برای با هم بودنمان همراهی فرمایید..‌.
https://telegram.me/piranicity


ابوالفضل پیرانی
ساعت13:29---22 دی 1395
با سلام خدمت برادر عزیزمان مهندس پیرانی. میخواستم اگر اطلاعاتی یا شماره تماسی در مورد این برادر عزیزم حامد پیرانی که گفته اهل چهار محال بختیاری هست در اختیار بگذارید فکر میکنم که ایشون از ایل پیرانی های چهار محال باشند که بنده خودم هم از این طایفه هستم ممنون...
پاسخ: با سلام تنها ایمیلشون رو در اختیار دارمpirani-h@yahoo.com


نصراله دولت یاری
ساعت12:17---2 دی 1395
ضمن عرض سلام و ادب به حضور مهندس پورمند و ایل بزرگ پیرانی، جاداره تبریک بگیم این حس و تعصبی که نسبت این مهم دارید، امیدوارم در پناه حق شاهد موفقیت های شما و این ایل بزرگ در تمام عرصه ها باشیم.
روزگار به کام...
پاسخ:متشکر از بازدید شما پسر عموی عزیز


سیناپیرانی
ساعت12:30---8 آذر 1395
اقا بخدا سلام
من از طایفه پیرانی ها هستم در استان گیلان
اجداد ما از خلخال بخش شال مهاجرت کردن احتمالا از قبل اذربایجاان بوده اند
پاسخ:مرسی از بازدیدت
پاسخ: اگر امکان دارد اطلاعات بیشتری برای ما بفرستید


maral.hemmati
ساعت10:58---4 آبان 1395
خیلی ممنونم که این وبلاگ رو درست کردین.اما با تمام پیشنهاداتی که خیلیا به شما گفتن پیشرفتی مشهود نیست لطفا یکم بیشتر زحمت بکشید .عده ایی از پیرانیا اهل خراسانم هستن و دقیقا معتقدند از پیرانشهر مهاجرت کردن به اونجا و فامیلیشونم پیرانی هستش یه عده ازونام گفتن که از طایفه ی احمد بیگ ایلامند و به خراسان مهاجرت کردن . گروهی دیگه در شهرستان ملکشاهی زندگی میکنن که خیلی سال پیش طبق آنچه که ما از بزرگامون شنیدیم برای کمرنگ نشدن روابط قصد داشتن وصلت ها رو بیشتر کنن و کم کاری از جانب پیرانیای آبدانان صورت گرفته ،البته منظورم همتی های ایلام یا ملکشاهی نیست چون دقیق نمیدونم پیرانی هستن یا نیستن.پیشنهادم اینه که درمورد عزیزای از دست رفته بزرگ طایفه ی پیرانی مطلب بزارین در حد یه بیوگرافی کفاف میکنه مثلا از پدربزرگ بنده حسین خان همتی اگر مطلبی خواستین درخدمتم.از افراد موفق نسل جدید که تو عرصه تدریس دانشگاه زحمت میکشن یا حتی مشغول تحصیلات عالیه اند یا رتبه های خوبی رو در دروان تحصیل کسب کردن هم مطلب بزارین.بازم ممنون
پاسخ:سلام.دلیل پیشرفت نکردن وبسایت عدم وقت و زمان کلفی برای این مسئله هستش.کار و درس و مشکلات زندگی زمان رو ازمون گرفتن متاسفانه.کسی هم نیس ک کمک کنه و سایت رو توسعه بویم و تحقیقات کنیم


maral
ساعت10:48---4 آبان 1395
خیلی ممنونم که این وبلاگ رو درست کردین.اما با تمام پیشنهاداتی که خیلیا به شما گفتن پیشرفتی مشهود نیست لطفا یکم بیشتر زحمت بکشید .عده ایی از پیرانیا اهل خراسانم هستن و دقیقا معتقدند از پیرانشهر مهاجرت کردن به اونجا و فامیلیشونم پیرانی هستش یه عده ازونام گفتن که از ایلام به خراسان مهاجرت کردن. پیشنهادم اینه که درمورد عزیزای از دست رفته بزرگ طایفه ی پیرانی مطلب بزارین در حد یه بیوگرافی کفاف میکنه مثلا از پدربزرگ بنده حسین خان همتی اگر مطلبی خواستین درخدمتم.از افراد موفق نسل جدید که تو عرصه تدریس دانشگاه زحمت میکشن یا حتی مشغول تحصیلات عالیه با رتبه های خوبند هم مطلب بزارین.بازم ممنون
پاسخ:با سلام خدمت خواهر عزیز.بنده این وب رو سال 91 ایجاد کردم.عده زیادی خودشون رو پیرانی و از نقاط مختلف کشور معرفی کردند ولی متاسفانه هیچ کدام اطلاعاتی در اختیارم قرار نداده اند.بنده هم دانشجو و شاغل هستم و وخت بسیار کمی برای تحقیقات دارم اما هر کدام از برادران و خواهرانم از هر کجای کشور اطلاعات یا تصاویری دارند میتونند با من در میون بزارند یا ب تلگرامم بفرستند09385533790 تشکر


hossini
ساعت17:18---4 مهر 1395
سلام چرا یک کانال تلگرامی به اسم طایفه پیرانی درست نمیکنید ،این کار باعث ارتباط بیشتر خواهد شد.
پاسخ:سلام قبلا این کار صورت گرفت.اما ب دیلیل برخی مسایل این فضا بهتر است.تشکر از بازدیدتون و نظر ارزشمندتون


امین
ساعت13:41---2 شهريور 1395
امن ندیده ی اقا رسولم...... اره اوانه اغاوت بون?
دلن کلن وقفیان کردو بو خانقاه
رسول پایا بو نوی یا پیرا

پاسخ:متشکر از بازدیدتون


جابر
ساعت19:42---1 مرداد 1395
سلام فامیل منم پیرانیه ازسیستان ما اینجا یک طایفه پیرانی داریم

پاسخ:مرسی از بازدیدتون


پیرانی
ساعت11:20---13 خرداد 1395
داداش گل من تو نباید تا اطلاعاتت کامل نشده پست بزاری .تو هیچ چیز از پیرانی های ابدانان ننوشتی در حالی ک در عکسات عکس افراد ابدانانی مثل اقای نور محمدی رو گذاشتی .اول اطلاعاتتو کامل کن بعد پست بزار نیازی نیس حتما خودت رو پیرانی بدونی در حالی ک از پیرانی های ابدانان ک همه هم میدونن از افراد اصیل این ایل بزرگن نامی نبری و فقد ب دنبال بزرگ نشان دادن خودت باشی
موفق و موید باشی .اطلاعاتتو تکمیل کن .
پاسخ:سلام برادر عزیز.بنده تلاش زیادی برای بدست آوردن اطلاعات از پیرانی های آبدانان کردم.قول هایی داده شده ک تا اخر تابستون اطلاعات بدستم برسه.اما شما هم میتونی عکس های بزگانتون رو برام بفرستی.شماره گذاشتم..شما هم قدمی بردار.من نیازی ک بزرگ نشون دادن خودم ندارم قصدم اینه ایلمون رو بزرگ کنم...ک از شما هم همکاری میخام.تشکر و ممنون از بازدیدتون


علی حسین عینی
ساعت23:39---27 اسفند 1394
سلام
تلاش بعضی عزیزان در جهت معرفی افراد وچهره های اثر گذار طایفه پیرانی که بزرگان شاخص وصاحب نامی در میان ایل کورد داشه ودارند ستودنی است اما عزیزانی که در این رابطه دست به قلم میشوند کمتر توانسته اند ارتباط نسبی اجداد مارا بیان کنند وگاه اظهار نظرهایی که نه فقط مفید فایده نیستن بلکه باعث شبهاتی نیز میشوند .بنظر میرسد که نظر خواهی ومشورت با بزرگان ایل میتواند راهگشا باشدو الی اینکه بنده جد هفتم ،هشتم خودم را معرفی کنم چاره کار نیست آن بنده خدا ازکاورازنوادگان پنبه آدرس خوبی را ارائه داده چون میدانیم پنبه صیفل و..برادر بوده اند اما ماچگونه وکجا به آنها ملحق میشویم این مهم است.
پاسخ:سلام و عرض ادب خدمت برادر عزیزم عینی.با شما کاملا موافقم اما بنده برای بدست آوردن اطلاعات کلی و دقیق خیلی تلاش کردم و به افرادی از آبدانان دهلران زرین اباد و..سپردم ک از بزگانشون اطلاعات جمع آوری کنند ولی متاسفانه بدلیل عدم همکاری دوستان این روند متوقف شد.بنده نیز بدلیل شاغل و دانشجو بودن فرصتم بسیار کمه و نمیتونم وقت زیادی رو ب این کار اختصاص بدم لذا اگر تونستید و اطلاعاتی جمع اوری کردید میتونید با بنده در میون بذارید و در زمینه معرفی طایفمون با هم همکاری داشته باشیم.تشکر از بازدید شما


نصراله دولت یاری
ساعت13:57---23 اسفند 1394
با عرض سلام و ادب خدمت طایفه ی بزرگ پیرانی،و مهندس علی، امیدوارم که همه باهم بتوانیم تاریخچه طایفه واجدادمون رو به نسل های بعدیمون انتقال بدیم و مثل،همیشه برادریمون را ثابت کنیم.
پاسخ: تشکر از بازدید شما پسر عموی عزیز


مشتاق کوچولو
ساعت20:23---22 اسفند 1394
باسلام مجدد.به قول لک زبان ها بانه چم.حتما تا مرداد ۹۵ سعی میکنم اطلاعاتی از بزرگان طایفه پیرانی آبدانان بدست بیارم و در اختیارتون قرار بدم.اکثر پیرانی ها در آبدانان به زبان لکی صحبت میکنند و به ندرت زبان لری و کردی هم صحبت میکنن.
پاسخ:مرسی بسیار تشکر میکنم


مشتاق کوچولو
ساعت15:37---2 اسفند 1394
برخی از فامیلیهای طایفه ی پیرانی در آبدانان ۱:پیرانی.۲:همتی۳:نوری۴:رنجبر۵:مهر ی۶:روحنواز۷:حمره۸:اروانه۹:اردانه ۱۰:اصفهانی ۱۱:وثیق و ... .و اسامی برخی افراد موفق و سرشناس طایفه پیرانی در آبدانان۱:دکتر جواد پیرانی جراح۲:دکتر فریدون پیرانی متخصص۳:خانم دکتر شهره پیرانی همسر شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد۴:دکتر وهاب پیرانی رییس دامپزشکی استان۵:دکتر امین وثیق متخصص۶:استاد محمد پیرانی شاعر و خطاط و... .
پاسخ:سلام خدمت شما و تشکر بابت بازدید از سایت.متاسفانه من اطلاعاتم در مورد طایفه پیرانی آبدانان در وبلاگم بسیار محدوده. دوس داشتم اطلاعات وسیع تری از اونها در وبلاگ میزاشتم اما متاسفانه منبع اطلاعاتی برام وجود نداشته.از شما ی خواهشی دارم ک اگر امکانش هست اطلاعاتتون در مورد بزرگان این طایفه و تصاویر بزرگان یا تصاویر بیشتر از طلور و همچنین اگر امکانش هست بصورت وسیع تر اسامی این طایفه رو برام جمع آوری و در اختیارم قرار بدید تا در وبلاگ ازش استفاده کنم.تشکر


مشتاق کوچولو
ساعت22:30---1 اسفند 1394
باسلام.سپاس از وبلاگ و اطلاعاتتون.من هم دختری از طایفه پیرانی در شهرستان آبدانان هستم.و خیلی مشتاقم نیاکانمونو بشناسم.شنیدم نیشابور و لرستان٬کرمانشاه فامیلی پیرانی وجود داره.

ابوالفضل پیرانی
ساعت17:33---10 بهمن 1394
با سلام و خسته نباشید خدمت مهندس پیرانی و ایل و طایفه بزرگ پیرانی. مراسم یکمین سالگرد مرحوم آقا محمد شاهپور پیرانی فرزند مرحوم مهرعلی یکی از بزرگان ایل و طایفه پیرانی روز پنجشنبه مورخ 94/11/15 دراصفهان .خ آتشگاه .خ شهید نبوی منش.. را به اطلاع این ایل بزرگ پیرانی میرسانم.و از خداوند منان خواهان علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای کانون داغدیده آن بزرگوار هستم. لذا از دوستان و بزرگان ایل دعوت میکنم تا در این مراسم حضور به هم رسانند.با تشکر فراوان از همه ی بزرگان ایل و جوانان با غیرت این ایل بزرگ که در نقاط مختلف کشور در حال زندگی هستن.
پاسخ: خدا رحمت کنه..


ابوالفضل
ساعت1:47---1 دی 1394
سلام من ابوالفضل پیرانی شال هستم یکی از دهستان های شهرستان خلخال که کلی پیرانی هستیم که جدمون خان بوده اسم پدربزرگم خدمت علی پدرم شیرزاد وبرادرم جواد پیرانی شال هستیم میخوام بدونم ایا پیرانیا اصلیتشون ایرانی هست یا نه
پاسخ:سلام خدمت شما دوست عزیزم.پیرانی ها یکی از اصیل ترین ایرانی ها هستند..در این مورد شک نکن. در مورد شما هم باید بگم چون ریشه اصلی پیرالنی ها بنا به گفته های بزرگان ما از آذربایجان غربی و پیرانشهر میباشد.و به دلیل مهاجرت و پراکنده شدن این طایفه ب احتمال خیلی زیاد شاخه ای از این طایفه بزرگ کورد میباشید ک طی زمان از این طایفه جدا شده و در زبان ها و گویش های منطقه خودتون رو همرنگ کردید.تشکر از بازدید شما دوست عزیز امیدوارم ما رو بیشتر به بقیه پیرانی ها آشنا کنید تا بتونیم اطلاعات بیشتری از پیرانی ها در کشور بدست بیاوریم


ابوالفضل پیرانی
ساعت13:09---2 آذر 1394
سلام ابوالفضل پیرانی هستم از اصفهان فرزند محمد شاهپور فرزند مهر علی فرزند شیر علی فرزند پیران که اصالتا از اهل جمالو شهرکرد میخواهم اگر اطلاعاتی در مورد این طایفه دارید در اختیار ما بگذارید.ممنون.
پاسخ:با سلام خدمت شما دوست عزیز.احتمالا شما جدتون ب سمت اون مناطق کوچ نموده متاسفانه اطلاعات من خیلی محدوده ولی از یک چیزی مطمئنم ک هرکسی فامیلی با عنوان پیرانی داره ی نسبتی به ایل ما یا ریشه در این ایل داشته حالا ب چ صورت از این محل رفته رو نمیدانم..


روح الا
ساعت14:17---31 مرداد 1394
سلام برادر علی پورمند..با عرض خسته نباشید یه کتاب هست بنام تاریخ هزارساله پشت کوه اونجا هم یه سری اطلاعات در مورد طایفه پیرانی نوشته

پاسخ:مرسي از اطلاعاتتون


هادی
ساعت13:47---18 تير 1394
سلام در خراسان شمالی طایفه ای از کرمانج زبان ها به نام پیرودانلو زندگی میکنند. از لحاظ تاریخی بین این طایفه و ایل پیران رابطه ای هست؟
پاسخ:سلام هادي جان اطلاعات خاصي در اين مورد ندارم


سجاد
ساعت2:23---19 خرداد 1394
سلام اطلاعاتی درباره پیرانی های آبدانان میخواستم چون تمام اینا درمورد اگره بیده

سجاد
ساعت2:08---19 خرداد 1394

سلام اطلاعاتی درباره پیرانی های آبدانان میخواستم چون تمام اینا درمورد اگره بیده
پاسخ:سلام سجاد عزيز بعد اطلاعات بيشتري در مورد طايفه پیراني اينجا خواهيم گذاشت ك پیراني هاي ابدانان هم در اون قيد ميشند



مجيد شيخي
ساعت17:37---18 خرداد 1394
سلام برادرعزيزم خيلي خوشحال شدم كه وب سايتي با اين مضمون پيداكردم من هم ميخواهم در زمينه اصالتم بنويسم اميداوارم از نظرات واندوخته هاي حضرتعالي بهره مند شوم
پاسخ:سلام مرسی از بازدیدتون امیدوارم بازم با ما سر بزنید


حامد پیرانی
ساعت23:26---11 خرداد 1394
با سلام من حامد پیرانی بزرگ شده چهارمحال و بختیاری هستم اسم پدرم فیروز و اسم پدر بزرگم هم شاه محمد پیرانی است.من از شما خواهشمندم برای پیدا کردن پدر جدم به من کمک کنید چون پدر بزرگم به دار فانی پیوسته و من از گذشته و اصل خود بی خبرم.

نورمحمدی
ساعت20:04---11 آذر 1393
با سلام و تشکر از شما استدعا داریم به دلیل عدم شناخت شما از بزرگان طایفه پیرانی از ثبت نام افراد بدون مشورت با بزرگان خودداری نمایید تا باعث دلخوری اقوام و دوستان نشود هرچند که طراحی این وب سایت توسط جنابعابی موجب خرسندی و قابل ستایش است و توصیه می شود بیشتر به معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و گونه های جانوری و گیاهی منطقه بپردازید

پاسخ: جناب اقای نورمحمدی دلیل من از اینکه سعی کردم ک بزرگان ایل پیرانی رو در این وب سایت بیارم فقط این بوده ک متاسفانه هیچ کدام از ما هم خویشان و نزدیکان خود را درست نمیشناسیم شاید علت نداشتن اطلاعات کافی از بزرگان و اقوام همدیگه باشه ب این خاطر من سعی کردم ک اسم و اسامی اقواممون رو بیارم هرچند این کار خیلی دشواریه ولی اگر کسی رو میشناسید یا خودتون اطلاعات کاملی در مورد ایل و طایفه پیرانی رو دارید در این راستا ب من کمک کنید در مورد معرفی جاذبه ها هم اگر عکس و یا اطلاعات کافی دارید ب ایمیلم بفرستید تا در وبلاگ ازش بیشتر استفاده کنم متاسفانه من خودم ب تنهایی از عهده این کار ها بر نمیام کاش بجای این همه شعار و تبریک عضو بشید و برام تصاویر و متن های خوبتون رو در مورد آگره بید و طایفه پیرانی بفرستید تشکر میکنم از بازدیدتون جناب مهندس نورمحمدی


بهمن شیخی
ساعت17:00---11 آبان 1393
با سلام خدمت برادران پیرانی با تشکر از تلاشهای شما
لطفا اگر شجره نامه ای از اجداد پیرانی دارید یا داستانی که چطور اجداد اومدن به منطقه استان ایلام برام سند کنید
بنده نیز اصالتا پیرانی هستم و در حال حاضر ساکن روستای کاور و دهلران هستیم اجداد بزرگ ما مومن فرزند صیف عل فرزند مخ سی ، فرزند پمه فرزند پیران هستند
لطفا اگه حلقه ی واصلی به این اشخاص دارید مطلع کنید
پدر بزرگان من
کریم فرزند قربانعلی
ملک فرزند جاسم
هر دو از پیران و بزرگان کرد دهلران هستند


بهمن شیخی
ساعت14:07---9 آبان 1393
ا سلام به برادران پیرانی
ما نیز اصالتا پیرانی هستیم وساکن دهلران و روستای کاور هستیم لطفا مطالب و شجره نامه اجدادی اگر دارید برای ماهم ارسال کنید جد بزرگ ما صیفعل فرزند مخ سی از پمه از پیران هستش پدر بزرگانم کریم شیخی فرزند قربانعلی
و ملک باسره فرزند جاسم میباشندbahman.shaikhe@gmail.com
پاسخ:بسیار ممنون از شما آقای شیخی حتما در این مورد پرس و کو خواهم کرد و اطلاعات رو در اختیارتون قرار میدم


شهيدشمس
ساعت11:44---7 آبان 1393
باسلام ازاينکه علاقهمندي خودت رانسبت به ايل وتبارخودت نشان ميدي خيلي خوب است من ازشهرمقدس قم دعاگوشماهستم علت علاقه مندي ام نسبت به شماها بخاطرنون ونمکي ومهمان نوازي شماهااست عکسهاخوشگل شهرابدانان وجاهاي ديدني ان رادروبلاکتان بگذاريد التماس دعابسيار وايام عزاداري محرم راتسليت عرض ميکنم
پاسخ:بسیار ممنون از بازدید شما دوست عزیز حتما عکس بیشتری منتشر میکنم


عباس شیرکول
ساعت14:46---7 خرداد 1393
سلام علی جان خوبی از بابت اطلاعات که میزاری ممنونم ولی به روزش کن کارت درسته
پاسخ:سلام بر دایی عزیز وقتم خیلی محدوده ولی بعدا سعی میکنم مطالب جالبی بزارم


امین
ساعت15:38---7 ارديبهشت 1393
زحمت کشیده اید ولی کثرت جمعیت پیرانی ساکن آبدانان و طلور که مردم استان نام طایفه پیرانی را به نام بزگان آنها بیاد میارن را لازم بود وارد میکردید.ممنون
پاسخ:سلام و تشکر بابت بازدید شما دوست عزیز حرفتون رو کاملا قبول دارم ولی اگه میتونید اطلاعات و تصاویر رو برام مربوط ب این بزرگان ایمیل کنید حتما ازشون استفاده میکنم


رضا آبسالان
ساعت10:02---10 بهمن 1392
سلام جناب پورمند امیدوارم حالتون خوب باشه و هرجا که هستید موفق و سربلند باشید


از اینکه همت کردی و همچین کار فرهنگی رو شروع کردی بسیار خرسندم و صمیمانه ازت تشکر میکنم


بنده متولد اگره بید هستم و الان حدود هفت ساله که در بندرعباس مشغول کارم با اینکه بشتر از چند بار نتونستم به زادگاهم سفر کنم ولی حس خیلی خوبی نسبت به اونجا دارم


من پسر کوچیک علی اکبر هستم و میخواستم بهتون بگم که نام صحیح پدر بزرگم \"اله\" هست و همچنین سهراب فرزند میرولی هست و نام عموی بنده رو که \"حسین\" هست جایگزین سهراب کنید


بسیار متشکرم
پاسخ:با سلام خدمت اقای آبسالان عزیز خیلی خوشحالم از بازدید شما از وب آگره بید و همچنین تشکر فراوان بابت راهنمایی جنابعالی.براتون هرکجا ک هستید آرزوی سلامتی و تندرستی دارم در پناه ایزد منان


رضا آبسالان
ساعت10:02---10 بهمن 1392
سلام جناب پورمند امیدوارم حالتون خوب باشه و هرجا که هستید موفق و سربلند باشید
از اینکه همت کردی و همچین کار فرهنگی رو شروع کردی بسیار خرسندم و صمیمانه ازت تشکر میکنم
بنده متولد اگره بید هستم و الان حدود هفت ساله که در بندرعباس مشغول کارم با اینکه بشتر از چند بار نتونستم به زادگاهم سفر کنم ولی حس خیلی خوبی نسبت به اونجا دارم
من پسر کوچیک علی اکبر هستم و میخواستم بهتون بگم که نام صحیح پدر بزرگم "اله" هست و همچنین سهراب فرزند میرولی هست و نام عموی بنده رو که "حسین" هست جایگزین سهراب کنید
بسیار متشکرم


شادمان
ساعت17:23---28 آبان 1392
جالب بود ولی کامل نیست من یه شجره نامه کامل از طایفه پیرانی دارم.که شامل اجدادکامل انهامیباشد
پاسخ:سلام خدمت شما دوست عزیز اگر شجره نامه کاملی دارید چرا در اختیار ما قرار نمیدید من اونا رو هم ب زور گیر آوردم اگه میتونی اونا رو در اختیار من قرار بده عزیز.منتظرت هستم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 26 شهريور 1395برچسب:, توسط علی پورمند